خانه » مقالات » کلاسهای آموزشی مؤسسه » چکیده کلاس روش تربیت

چکیده کلاس روش تربیت

توضیح: در نیمه اول ماه جاری، دوره آموزشی تربیتی ویژه گروه مطالعاتی بیناتِ موسسه مطالعاتی پژوهشی غرب شناسی زاهدان  متشکل از خواهران فعال در حوزه های فرهنگی و تربیتی، در موسسه لیله القدر برگزار شد. متن زیر، چکیده و خلاصه نکات مطرح شده در کلاس روش تربیت است که جهت اطلاع رسانی دوره وآشنائی با مباحث مطرح شده در این دوره عرضه می گردد؛ بدیهی است درج این مطالب به معنای طرح موضوع مورد بحث بطور کامل نخواهد بود.


انواع روشهای تربیتی

–         اگر جوشش از درون اتفاق نیفتد، به ارزش، احساس و عمل منجر نمیشود و اگر هم بشود، عمل و احساس موقتی و کوتاه است.

–         وقتی در محیط متضاد از هر بلند گویی صدایی شنیده میشود، معمولا فرد  دچار شک و شبهه و تردید میشود.

–         در روش آموزش محور، در نهایت به محفوظات ذهنی مخاطب اضافه می‌شود.

–         یکی از مشکلات فضاهای  آموزشی، جمعی برخورد کردن است.

–         تمایز اصلی آموزش محور و مربی محور، هدفِ این دو روش است.

–         آسیب عمده ای که روش آموزش محور دارد، این است که  متربی، شخصیتِ متزلزل پیدا می‌کند.

–         در روش آموزش محور، دامنه شناخت و اطلاعات مد نظر است.

–         در روش تربیتی، انسان موضوعیت دارد(شناخت،عاطفه روحیات عمل رفتار)

–         وقتی قرار است تربیت محور کار شود، آموزش یک قطعه از این پازل است.

اصول حاکم بر روش تربیت محور:

–         در این روش نگاه فردی است (برخورد فردی.  تربیت فردی در روش مربی محور جایگاه خاصی دارد.)

–         نگاه جامع به شئون زندگی مخاطب (مثال: شخصیت ، حریت و..)

–         مربی دغدغه متربی را دارد.

–         در روش مربی محور، مربی زمینه رفاقت و صمیمیت را ایجاد می‌کند.

مشکلات روش مربی محور:

–         آسیب های مربوط به متربی

–         آسیب های مربوط به مربی

–         آسیب های مربوط به مجموعه

0 0 رأی
امتیازدهی به مقاله
اشتراک
ایمیل برای
0 نظرات
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
سبد خرید
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x
Scroll to Top