پرسش از سیره عملی استاد

5 2 رأی
به این بخش امتیاز دهید
اشتراک
ایمیل برای
28 مطلب
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخوردهای درون متنی
مشاهده همه دیدگاه‌ها
هانی
مشتری
8 سال پیش

من کتاب مسئولیت را خوانده ام و در مورد روش و مواد و لوازم تفکر اطلاعاتی به دست آوردهام؛ اما در مقام عمل دقیقا نمیدانم جه باید بکنم . لطفا توضیح دهید کسی که از نگاه مردم خیلی تاثیر می گیرد؛ به گونه ای که در او احساس هایی مثل شوق ، انگیزه ، ترس و عجب ایجاد می شود، چگونه باید مشکلش را تبدیل کند؟

صدر
مشتری
8 سال پیش

با سلام می خواستم بدانم نظام فکری استاد صفایی را در کدام کتاب می‌توان پیدا کرد؟

ثریا
مشتری
8 سال پیش

سلام. وقت به خیر

استاد در سفرهای زیارتی، چه کارهایی می‌کردند که پربار برمی‌گشتند؟

ثریا
مشتری
8 سال پیش

باسلام

چرا ما آنگونه که باید، متدین نیستیم؟ گر دین اسلام را قبول کرده‌ایم و قبول داریم که شیعه هستیم، با این وجود چرا در عمل اینگونه نیستیم؟ برای تحقیق به چه چیزهایی نیاز داریم؟ چرا اگر پدرمان نوشته‌ای برای ما به جا گذاشته باشد، از جان و دل قبول می‌کنیم و حتی با نوشته او انس پیدا می‌کنیم؛ اما با نهج البلاغه انسی نداریم؟

آخرین ویرایش 2 سال پیش توسط ثریا
سعید
مشتری
8 سال پیش

با سلام

برخی در نقد سلوک استادصفایی می‌گویند که استاد صفایی در سلوکش، استعانت از اهل بیت، خصوصا امام حسین(ع)، ندارد.

لطفا این شبهه را جواب دهید. باتشکر.

ثریا
مشتری
9 سال پیش

سلام و خداقوت

چرا وقتی با دوستی می‌نشینیم و حرف می‌زنیم انگار هیچ کس را جز آن دوست، نداریم؛ اما وقتی می‌خواهیم با خدا باشیم و نماز و دعایی بخوانیم، انگار با همه هستیم، غیر از خدا؟ چرا باید اینگونه باشد؟

از راهنمایی شما ممنون هستیم. در پناه حق.

مقدم
مشتری
9 سال پیش

سلام علیکم استاد می فرمایند نباید انسانها را داغ کرد به این معنا که « بدون این که به فرد بینش دهیم، در او احساس و عاطفه به وجود بیاوریم» بنده این مطلب استاد را با بعضی از اساتید منتقل کردم ولی مورد هجمه واقع شدم که : پس اینطور که تو می گویی ،وقتی دشمن حمله کرد باید همه سربازها را نگاه داشت و بعد از چند سال که روی اندیشه آنها کار شد و تربیت شدند بعد آنها را راهی جبهه کرد» آخر این چه حرفی است تا آن موقع که شما دشمن حمله کرده و همه چیز… ادامه »

سید محمود
مشتری
10 سال پیش

با سلام و احترام برخی از دوستانی که با استاد، آثار ایشان و شاگردان آن بزرگوار آشنایی دیرینه دارند، در نقد سیره عملی استاد مطرح می‌کنند که استاد دستی در اقتصاد و معیشت نداشته‌اند و این به خاطر شهریه حوزه است که ایشان و اکثر طلبه‌ها را فلج کرده است، به همین خاطر استاد در برخورد با افراد سریع می‌خواستند فرد را طلبه حوزه کنند، در حالی که آنچه از اسلام برداشت می‌شود این است که تربیت بدنه و پیکر اصلی است لکن سلامت و معیشت (اقتصاد) دو بال این پیکر است که اگر درست و بجا بودند منجر به… ادامه »

سعید
مشتری
10 سال پیش

با سلام راه رسیدن به اجتهاد دینی چه می باشد؟ نظر استاد در این مورد چیست؟

سعید
مشتری
10 سال پیش

باسلام من طلبه سطح ۲ هستم. می‌خواستم توضیح دهید کیفیت مطالعات استاد صفایی در دوران طلبگی ایشان به چه نحو بوده است؟

هانی
مشتری
10 سال پیش

سلام علیکم.

 ظاهرا آنچه از سیره استاد برداشت می‌شود این است که عموم جوانان را به ازدواج ترغیب می کردند، اما نظر ایشان در مورد ازدواج طلبه ها به طور خاص چه بوده است؟ آیا بهتر است تا می‌توانند صبر کرده و متمرکز در تحصیل باشند و بعد ازدواج کنند؟ زمانی که دیگر امکان کنترل نبود و فرد به گناه می‌افتاد ازدواج کند ؟ ممنون.

نسیم
مشتری
10 سال پیش

سلام جایی در پاسخهای همین قسمت دیدم که فرموده بودید قبل از شروع مطالعه برای سیر و سلوک باید آمادگی کسب کرد تا دچار آفات آن نشویم. چگونه باید آمادگی لازم را کسب کرد. باتشکر

سلطانی
مشتری
10 سال پیش

با سلام در یکی از خاطرات که راجع به برخورد استاد با کسی که نظرشان را از موسیقی پرسیده بود و گفته بودند که اگر وقتش را داری گوش کن، می خواستم ببینم چرا اینگونه جواب داده اند و بر چه مبنایی، با تشکر

احمدی
مشتری
10 سال پیش

باسلام نظر استاد در رابطه با سبک زندگی دینی و اینکه عرف چه جایگاهی در دین دارد چیست؟

سبد خرید
28
0
نظری دارید؟ لطفاً آن را ثبت کنید.x
پیمایش به بالا